sobota 8. března 2014

...ke kafíčku


Pro všechny milovníky kávy.
K nedělnímu kafíčku.
Kávový dort!

Recept od mé oblíbené Maryny.
Potřebovala jsem zdělat Lučinu, ani jsem doma neměla kávový likér.
Tak jsem recept lehce upravila.

Korpus
 140 g máslových sušenek
60 g másla
1 lžíce silné kávy

Dno dortové formy (22 cm) vyložit pečícím papírem.
Sušenky rozdrtit, máslo rozpustit a spolu s kávou promíchat se sušenkami.
 Směs namačkat na dno dortové formy (plochým dnem sklenice). 
Dát do chladničky na půl hodiny.

Kávový cheesecake
 1 kostka tvarohu
400 g Lučiny
 100 g krupicového cukru
2 vejce
2 žloutky
4 lžíce silné kávy

Tvaroh a Lučinu smíchat (já mixuju ve foodprocesoru), přidat cukr, vejce a žloutky.
A na závěr kávu.
 Těsto nalít na připravený korpus. Na povrchu uhladit.

Péct v předehřáté troubě na 160°C, 75 až 90 minut. 
Nechat vychladnout v pootevřené vypnuté troubě.
Lehce odříznout od krajů, aby nepopraskal.

Na ozdobu
150 ml smetany ke šlehání
Holandské kakao
kávová zrnka

Vychladlý cheesecake potřít šlehačkou, poprášit kakaem a ozdobit kávovými zrnky.

Podáváme jedině s kávou:).

4 komentáře:

  1. To mám radost :-) Vypadá nádherně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já mám radost za tak vzácnou návštěvu:). Díky!

      Vymazat
  2. Martinko, to je radost, co Ty vše umíš !

    OdpovědětVymazat
  3. Marťo, ty nám teda "děláš chutě", já miluju všechno kávové takže díky za tip. Měj se hezky-začíná u Vás už jaro? tady na Hané je dneska krásně, Markéta.

    OdpovědětVymazat