pondělí 24. března 2014

...jak jsme potkali Cílka


 Na sobotu jsme naplánovali výlet k největšímu českému menhiru, do Klobuk.
Prý má schopnost dodávat pozitivní energii.
 Stejně tak jako nedostavěný gotický chrám v Panenském Týnci.

U menhiru jsem jen tak pronesla, že bychom tu mohli potkat Cílka. 
Cílek tam ale nebyl, jen pár turistů.

V Panenském Týnci jsme pak vstoupili do chrámu.
(Kdo neznáte, je to opravdu nádherné místo. Byli jsme tu už několikrát, se Skřítky poprvé. 
Nevím, jestli zde ze země sálá pozitivní energie. Ale rozhodně se tam člověk cítí krásně. 
Tak nějak propojen s nebem, se zemí, s historií. Sám se sebou...)

A manžel povídá: "Koukni, támhle ho máš."
A opravdu. Václav Cílek. Seděl tam na trávníku. 
Okolo něj v kroužku skupinka posluchačů.
Kvůli Skřítkům jsme mohli poslouchat jen chviličku.
Mluvil o harmonii. O gotické hudbě, o gotické architektuře. 
A měl na nohou jeho oblíbené sandály, které nosí pořád. I v zimě, 
jak se přiznal na jedné z přednášek v Roudnici nad Labem, na které jsme byli před rokem.
 Ale slyšet ho mluvit na tak krásném místě byl rozhodně větší zážitek.


Fotografie menhiru i chrám v Panenském Týnci
z knihy Krajiny vnitřní a vnější, Václav Cílek

5 komentářů:

  1. Hezký zážitek:) To je kouzlo nečekaného.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé, jak si člověka najde to čím žije.

    OdpovědětVymazat
  3. Dějí se věci mezi nebem a zemí ... krásný menhir, mám ráda tahle místa.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný.....asi to byl zážitek.....ale mám taky, a jakej!
    ......to já jsem si přála jednou v jednom kostele potkat Václava Havla...a během pár minut stál za mnou:-))
    dcera a zeťák mi to dosvědčí, kdo nevěří......rok na to náhodou tam byl zase.....

    OdpovědětVymazat
  5. to je dobrý:-) Panenský Týnec je super, vdávala se tam kamarádka.

    OdpovědětVymazat