pondělí 2. prosince 2013

...korálkově

Další vlněno-látkovo-dřevěné. Tentokrát růžové.
Pro malé Skřítky nezávadné.
 Slíbila jsem nafotit postup, nestihla jsem.

Není to nic složitého. Potřebujete:
Ovčí rouno, plstící jehlu
Velkou jehlu, hedvábnou mašličku (přibližně 1 m)
dřevěné korálky různých velikostí (a někoho, kdo vám je provrtá)
kousek látky

Z ovčího rouna si odtrhnete kousek, ze kterého motáte kuličku a pícháte
 (zaplsťujete) ji postupně plstící jehlou.  Návod je třeba tu.
Ostatní korálky jsou dřevěné. Některé nechávám přírodně, ostatní potáhnu látkou. 
Do korálků se musí provrtat větší dírka, aby šla látka zasouvat špejlí dovnitř.
Z látky si ušiju tunýlky (hodně těsné, z každé strany kolem centimetru navíc), které se na korálek navléknou a z jedné strany zastrkám do korálku (druhá strana se zastrkává až po navléknutí na hedvábnou mašličku).
Velkou jehlu navléknu na mašličku a navlékám (plstěné jdou těžce). Každou látkovou kuličku pak z jedné strany dostrkám dovnitř. (Někdo možná používá lepidlo, ale mně látka hezky drží na korálku i bez něj).

A pak zavážu na krk. Pokud by to bylo i tak nejesné, nafotím příště. Určitě nejsou poslední.


3 komentáře:

  1. To je krása, paní Skřítková, na co máknete, to Vám jde!

    OdpovědětVymazat
  2. Je krásný, takový jemňounký :).

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné! Děkuji za návod - hrozně dlouho už chci podobné zkusit, plstit umím, jen to potahování jsem nikdy nezkoušela - tak teď už je mi to asné a jdu na to! ;)

    OdpovědětVymazat