pondělí 12. září 2016

...Ladislav Kubíček


Od násilné smrti P. Kubíčka už uplynolo dvanáct let...
Dlouho jsem se rozhodovala, jestli se do Třebenic vypravit.
Jestli si "nedovoluju" klidový režim porušovat až moc.
Ale Třebenice od nás nejsou tak daleko...
A mně bylo moc dobře. I Skřítkovi.
Dojatě a posilněně.

MUDr. Ladislav Kubíček
Gynekolog, porodník. Římskokatolický kněz.
Díky "nepřátelskému postoji k lidovému demokratickému zařízení" přidělen k útvarům PTP.
Později zatčen za údajné protistátní spiknutí a odsouzen za podvrácení republiky.

Na kněze byl vysvěcen tajně, biskupem Štěpánem Trochtou, v Praze v úterý 7. 2. 1967.
Několikrát mu hrozilo odebrání souhlasu k duchovní službě.
 Celý život plnil Boží vůli.
Pokorně přijímal vše, co mu život přinesl.
Věřil tomu, že kdo denně přijímá svůj kříž, nebude na konci života dlouho trpět.
 
11. září 2004 byl zavražděn na své faře v Třebenicích.
Vrahem byl patnáctiletý kluk, (který si k němu chodil půjčovat peníze) se svým starším známým.
...

 "Kdo chce věřit, že celá harmonie vesmíru, života a člověka vznikla náhodou, má možnost.
Kdo vidí organickou souvislost vší té harmonie a krásy světa, má k dispozici čím dál víc vědeckých podkladů.
 Máme svobodu, nikdo nás nenutí."

"Bylo by dobré přidat si k duchovnímu životu malou cestičku sv. Terezie: 
být dítětem Božím a nedělat z toho vědu! I ve škole pokory jsme pořád dětmi Božími, 
které mají nárok na radost! Proto se denně o tu radost snaž."

Tyto citáty jsou z knížky od Marie Svatošové Až k prolití krve, o které jsem tu už psala.
K dalším knížkám od P. Kubíčka se dostanu příště.


Skoro denně si říkám, jak ten čas rychle utíká. A skoro denně si musím
vzpomenout na slova P. Kubíčka:

 "Co se času týče, buďme rádi, že ho nemáme víc. Budeme mít co dělat vyúčtovat ten, co máme! 
Žádné výmluvy. Bůh nám ho dal přesně tolik, kolik k danému úkolu potřebujeme. 
Jen se klidně snažme si ho hezky podle vůle Boží rodzělit a nechtějme ho víc!"

3 komentáře:

  1. Taky jsem vzpomínala. Už dvanáct let to je. Chodila jsem k němu jako puberťačka na náboženství. Ale docenila jsem ho až později přes jeho knihy.

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem Až k prolití krve a nedávno i Vůli Boží. A fascinuje mě hlavně, jak krásně vstupoval do života různým lidem a proměňoval je. Třeba právě Marii Svatošovou. Často na něj myslím.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný večer přeji, moc se mi líbí Váš způsob evangelizace. Knihu Až k prolití krve jsem měla možnost číst v době mého obrácení. Byl to silný zážitek. Mějte pokojné dny těhotenství =) Díky za Váš blog =) Petra Pohanková

    OdpovědětVymazat