pátek 29. ledna 2016

...poslední dny

Užili jsme mrazivo. To já ráda...
Jakmile je lehce nad nulou a šedivo - pro mě nejhorší kombinace.
Tentokrát i u nás sněhu plno. Dokonce běžky jsem vytáhla.
Jenže jsem to stihla jen jednou. Pak začalo tát.
A na Skřítka vlezl bacil. Pak na Skřítkovou.
Nakonec na mě. Nastoupila cibule.
Zázvor. Pomeranče.
A je líp.

"Hadr" vsuvka:  když jsme byli s bráchou malí, maminka pokaždé první mrazíky
 demonstrovala na zamrzlém hadru z balkonu na vytírání. Štafeta předána...
Taky jsme slavili babiččiny narozeniny.
Krásné, velké a kulaté. Všichni a společně. 
S dortíky. S řízkama. S pečeným krocanem. S točeným Zlaťákem.
Babička je úžasná nejen Sokolka, učitelka, ale i dorty umí 
jako ta nejlepší cukrářka!

Včera první vysvědčení. Krása veliká!
Hezky se to sešlo a dorazily nové lyže pro Skřítka.
Skřítková dědí ty předešlé. Jen ten sníh, aby nám na horách vydržel.

No a při tom marodění, kdy nemůžeme ven, se musíme nějak zabavit.
Skřítky moc baví malba štětcem. Tak jsme malovali. Obtiskávali.
Hlavně potvory mořské a vodní. Skřítek žraloky. 
Skřítková "rybu i s kostrou" prý.

Inspirace ze Zahrady od Jiřího Trnky.
Aneb velryba v knihách v podání malé Skřítkové.

Nakonec žabky.
Obě od Skřítkové.
Jsem z jejího umění paf.
A kvák:)!

24 komentářů:

  1. Veľká gratulácia, chválim, chválim aj malú :-)
    To sú dielka ! Žaba ako vymaľovaná :-)
    Milo je tiež úspešný, ide mu to, je spokojný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, to je krásné, že se Milovi daří!
      Jen tak dál:). Myslím na Vás...

      Vymazat
  2. Šikovní jste všichni!!! A ten hadr mě moc pobavil.). Mávám...

    OdpovědětVymazat
  3. Ta Vaše holčička je moc šikovná, koukám jak blázen, takhle krásně bych to já rozhodně nenamalovala! Opravdu má talent, přeju, ať jí to vydrží a hlavně - ať ji to baví!
    A Skřítkovi velká gratulace ke krásnému vysvědčení... musí to být pro Vás s manželem krásný pocit :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Měli jste se krásně Taky si říkám, jak krásně maličká maluje:). Vše dobré přeji. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem paf a moc chci zase umět kreslit jako dítě :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jé a já napřed přemýšlela, co to je v tom pravém horním okýnku na prvním obrázku :)
    Taky jsem si tu "pravou zimu" dost užívala, i když my nelyžujeme, a klidně bych takové počasí brala ještě aspoň měsíc... Pravda, že tyhle teploty lehce nad nulou a vlhko jenom nahrávají všelijakým potvorám - tak hlavně, ať vás bacily brzy opustí.
    Skřítci jsou šikulkové - větší Skřítek má krásné vysvědčení, maličká mě tady na blogu už poněkolikáté okouzlila svými výtvory. Opravdu talentovaná holčička! Asi nejvíc se mi ale líbí velryba - že je to ta moudrá od Trnky, bych snad poznala, i kdybys to tam nenapsala :)
    Přeji hezkou neděli ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, teploty lehce nad nulou přímo nesnáším.
      Když zima, tak pořádná:).
      Skřítci děkuji!

      Vymazat
  7. Anička má opravdu talent. Tak maličká, a už tak krásně maluje. A přesně s tou velrybou - taky bych ji poznala i bez obrázku z knížky.
    Ať jste zdraví!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, děkujeme!
      Pastelky ji zase tolik neberou, ale štětec, to je jiná:)...

      Vymazat
  8. Anička mě taky ohromuje, těším se na to, jak bude růst, jestli poroste i její um a opravdu bude malířkou :-) přijde mi, že to v sobě fakt má od Pánaboha!
    A Skřítek a jeho nadšení z lyží též úžasné! Ale vysvědčení mě trochu zarazilo, tak nějak bych předpokládala, že paní učitelka bude prvňáčky motivovat těma "samejma"...je mi jasné, že né všem se vždy daří na jedničku, a vůbec vaší školu pochopitelně neznám, ale nebylo to Skřítkovi líto?

    Mávám
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líto mu to nebylo - my jsme měli radost, tak i on měl radost.
      Snad mu to nadšení ještě dlouho vydrží:).

      Vymazat
  9. Já jsem učitelka (letos také prvňáčků)a jsem v šoku, že některé kolegyně jsou schopné prvňáčkům toto "nadělit".
    Krásné dny a spousty tvoření. Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, však já vím:). Tak ráda k Tobě nakukuju. A obdivuju.
      Taková paní učitelka jako Ty, to je poklad!
      Já jsem alespoň ráda, že na našem vysvědčení není jedna velká dvojka a je tam i trochu těch jedniček. Když vím, že ostatní děti ve třídě nosí i dost horší známky...Ale to je na delší povídání...Každopádně se snažíme Skřítka chválit a motivovat, že i 2 jsou krásné známky. Děkuju za milá slova!

      Vymazat
  10. Já vím, že pokud to doma neřešíte, tak je to asi jedno, ale ještě jsem ani u nás, ani u žádné z kamarádek nezažila, aby dítko, ať už mu to jde jakkoliv, nedostalo na první vysvědčení "samé". To mně přijde na hodně "drsnou" školu. Fotky krásné a všechno to malování ještě krásnější.
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkujeme.
      A jak jsem psala - bylo by to na delší povídání.

      Vymazat
  11. Hadr na stojáka je pecka:-)
    Skřítková je šikula.
    Skřítek je úžasný! Jak se snaží.
    Přeji všem zdraví a na horách sníh!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, hadr na stojáka - to už je tradice:).
      Moc děkujeme! Hlavně to zdraví, aby bylo.
      Když sníh nebude, my si poradíme:).

      Vymazat
  12. mě to docela zarazilo, že děti nosí vysvědčení se spoustou známek (koukala jsem na Jůin výpis z vysvědčení jak z jara). čekala jsem jednu velkou jako za našeho mládí, ale když už tam podle učitelky ty dvojky být musí, tak ať tam jsou i jedničky. jedna velká by mrzela víc.

    Skřítková maluje fakt parádně, však to má po mamince v genech.

    A hadr se mi líbí. Škoda, že už je zase teplo a nelze to zkusit.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné vysvědčení, gratulace veliká. :o)
    J.

    OdpovědětVymazat