středa 2. července 2014

...jako peříčko



Jsou tyhle minipavlovky.
Rychlovka ze zbylých bílků.
Zkoušela jsem poprvé a rozhodně ne nasposledy.

Potřebujeme:
4 bílky
200 g moučkového cukru
2 lžíce bramborového škrobu (já neměla, dala jsem kukuřičný)
2 lžíce vinného bílého octa (já neměla, dala jsem 1 lžíci obyč)
semínka z půlky vanilkového lusku
špetka soli

Předehřejeme troubu na 150 stupňů.
K bílkům přidáme špetku soli a vyšleháme je do hustého sněhu. 
Za stálého šlehání při nejvyšší rychlosti přidáváme k bílkům po lžících moučkový cukr,
vanilku, škrobovou moučku a nakonec ocet.

Připravené těsto naporcujeme na pečící papír.
 Na okrajích by mělo být těsto vyšší než uprostřed (do ďolíčku přijde šlehačka a ovoce).
 Plech vložíme do trouby a teplotu okamžitě snížíme na 120°C.
A pečeme asi 45 minut na spodní příčce trouby. 
Pavlova by měla být na povrchu bílá, křupavá a uprostřed vláčná.
Podáváme s čerstvým ovocem a se šlehačkou.

Podle oblíbených Laskomin od Maryny.

10 komentářů:

  1. To vypadá božsky, úplně se mi sbíhají sliny. Zrovna přemýšlim,co udělám sladkého jako tečku po večeři,dnes máme pozvané hosty,tchýni s tchánem.
    Tak asi už vím co bude:)
    Petra

    OdpovědětVymazat
  2. došly mi slova při pohledu na tu krásu......

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, jdeš mi úplně do noty... manžel má dnes narozeniny a potřebuju udělat něco rychlého, u čeho zvládnou asistovat i děti :) Prosím Tě, pečeš to v horkovzdušné troubě nebo se spodním/horním ohřevem? A nejdříve se trouba má nahřát na víc a pak stáhnout na těch 120°C? Chtěla bych vyzkoušet (i když nejspíš vzhledem k času asi až zítra). Kolik jich z těch 4 bílků tak cca je? Díky! Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, omlouvám se za podzní odpověď.
      Peču bez horkovzdušky, spodním i horním ohřevem. Na nejnižší příčce.
      Se stupni je to přesně tak, jak píšeš. Nahřát na 150 a pak hned snížit.
      Ze 4 bílků jich bylo na celý velký plech.
      Snad jsi vyzkoušela a povedly se i bez rad? :)

      Vymazat
    2. Marti, díky za odpověď i přes to :) Vyzkoušela jsem hned a měly obrovský úspěch, za nás velký dík! Pomáhaly obě děti a vydržely u toho celou dobu - zase jednou super rychlý a výborný recept :) Já pekla v horkovzdušce, ale musela jsem přidat čas - celkem trošku přes hodinku.

      Vymazat
  4. ježiííííííš to musí být báseň

    OdpovědětVymazat
  5. já chci takýýýýýý

    OdpovědětVymazat
  6. krása....musím brzy vyzkoušet. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  7. Je krátce po půlnoci a já je právě dopekla. Slíbila jsem si, že neochutnám, ale jsou tak neodolatelné... A těším se, až je zítra naservíruji se šlehačku a ovocem, to bude překvapení!!! U nás už všichni spí, takže nikdo netuší, do čeho jsem se to pustila. Díky za skvělý recept.

    OdpovědětVymazat