pátek 21. června 2013

...jahodová

Miluju tuhle dobu.
Dobu dlouhých večerů, bosých nohou po zahradě, dobu jahodových koktejlů od babičky, těšení se na prázdniny
 (teď druhým rokem už jen vzpomínkově...co si budeme povídat - mateřskou dovolenou za prádzniny nepovažuju:)
a dobu dozrávání jahod.

Jahodový sernik odtud. Rozmačkané jahody se zakysanou smetanou a jahodové knedlíky.
Můj úplně první jahodový džem podle Dity P.
A jahodový drobenkový koláč s kozím tvarohem. Tvaroh domácí, od kamaráda, mňam.

Nevím, jestli je to tím horkem, ale sernik mi nechtěl vůbec ztuhnout. Musela jsem přidat několik plátů želatiny.
 A džem ve sklenici je taky zatím nějaký tekutý. A to jsem postupovala přesně podle návodu.
Ještě snad stihnu udělat jahodový cheescake, pár jich zamrazit a na stromě už dozrávají první třešně!
Jak máte jahody nejraději Vy?

9 komentářů:

  1. Dobry vecer,
    Me ten dzem podle DP taky nechce ztuhnout, stejne jako loni, ale chutove je super :-)
    tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chutná parádně:), to ano! Ale asi nebude k dlouhému skladování.

      Vymazat
    2. Lonsky mi vydrzel do ted v pohode, uvidime jak se podaril letosni

      Vymazat
  2. Jahodovou dřeň! Ta radost, když objevím zapadlou krabičku v mrazáku v lednu je k nezaplacení!

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, jo, jo říkám na všechny letní radosti... A mňam mňam mňam říkám na všechny ty dobroty! Mně se bohužel jahůdky letos zatím nějak vyhýbají... Ale do džemu bych se taky chtěla pustit.
    Syroovko milá, tak ráda sem chodím. Je to tu pro mě oáza všech drobných, ale přitom tak podstatných radostí... P.

    OdpovědětVymazat
  4. Jahody nejradši rovnou ze záhonku nebo s cukrem ;) Občas stihnu i knedlíky (bez náplně, navrch tvaroh a rozmačkané jahody) nebo džem.

    OdpovědětVymazat
  5. Kluci letos poprve v zivote ochutnaji jahody jen tak sebrane ze zahrady a hrasek a kedlubny a salat a mrkev ... proste poradne prazdniny na vesnici.

    OdpovědětVymazat
  6. Vidím, že se sernik povedl, jsem ráda. Tuhl špatně možná opravdu tím horkem, pokud se dělá z tvarohu ve vaničkách, který je řidší, je potřeba přidat i plátky želatiny.

    OdpovědětVymazat
  7. Máte moc pěkný a milý blog na který se vždy moc těším. Mína

    OdpovědětVymazat