pátek 11. února 2011

Peneda-Geres...Viana do Castelo

9. února 2011

Dlouhá cesta autobusem do národního parku Peneda-Geres...Je to jejich jediný národní park. Byl založen roku 1971 a rozkládá se na ploše 700 kilometrů čtverečních...Oblékla jsem se na to alespoň trošku "outdoorově", navíc i počasí v Portu nebylo nic moc, od rána pršelo...ale když jsem viděla u autobusu naše erasmačky-discomicinky v balerýnkách, s kabelkama..., bylo mi jasný, že asi žádný vysokohorský výstupy nebudou...a taky nebyly :-(. 
První zastávka byla v lázeňským městečku Geres, kde se všichni nahrnuli do kavárny, my jsme si s Evičkou už neměly ani kam sednout, tak jsme si stihly projít hlavní ulici tam a zpátky...Autobusem jsme pak vyjeli až ke hranici se Španělskem, kde jsme zase vylezli z autobusu...moje srdce plesalo, když vidělo ty okolní kamenný vrcholky, ale zároveň hrozně trpělo, protože jsme měli rozchod kolem autobusu tak na pět minut...Připadala jsem si jako japonský turista, alespoň výhled z autobusu byl docela pěkný :(...

já s Evičkou na hranicích...



...Portugalské hranice...vlevo dole trus :), který tu potkáte opravdu na každém kroku :) :)...

...rychlocvak skoro ze dveří autobusu...

Po rychlém vyfocení vodopádu, kdy nás vypustili z autobusu jen na pár vteřin...jsme jeli na objednaný oběd. Dostali jsme luštěninovou polívku, k hlavnímu jídlu vepřovou pečeni, opečený brambor, rybu, rýži a hranolky, zeleninový salát a dezert. To vše za 5 Euro.

oběd...

Těšila jsem se do historickýho městečka u oceánu Viana do Costelo...ale měli jsme tu zase opravdu málo času :)...Nejdřív jsme vyjeli lanovkou - zubačkou ke kostelu Svaté Lucie. Doufala jsem, že alespoň dolů půjdeme pěšky. Ale myslela jsem, že mě klepne, když jsme vyjeli nahoru a tam stály naše dva autobusy! Které nás potom svezly dolů do centra...Kde jsme měli asi čtvrthodiný rozchod...Cesta do Porta byla dlouhá...Výlet hodnotím ne moc kladně, skoro celý jsme ho proseděli v autobuse. Ale viděli jsme kus Portugalska z okýnka :)...

 ...svatební obleček...

...společná fotka...

Žádné komentáře:

Okomentovat